GENERELLE OPLYSNINGER

BY Elines
Egevej 11
6270 Tønder
mni@byelines.dk
Tlf. – 42 15 30 77
CVR-nr. 39844532

BETALING

Hos BY Elines kan du betale med Visa kort, Visa Elektron, Mastercard, Maestro – alle køb foretages i DKK (danske kroner)

Når du betaler med kreditkort foregår alt som det plejer og du bliver guidet til en sikker og krypteret betalingsside.

Beløbet hæves på dit kort, når varen afsendes.

Du kan også betale med bankoverførsel.  Benyt venligst dit ordre-ID som betalings reference.  Din ordre vil ikke blive sendt, før betalingen er godkendt på vores konto.

Kreditbanken reg nr. 7933 konto. nr. 1094692

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

LEVERING

Leveringstiden er 2-4 hverdage fra vi har modtaget din bestilling/betaling. 

Alle pakker leveres som standard til nærmeste pakkeshop med GLS. Du vil modtage en SMS/e-mail  med information, når din pakke er klar til afhentning. Det er vigtigt du afhenter din pakke inden 7 dage, således den ikke bliver returneret. Alternativt kan du vælge at få den leveret direkte til din hjemme adresse med GLS. Der er ligeledes mulighed for lokal afhentning. Hvis varen ikke afhentes rettidigt i pakkeshoppen, og derfor bliver returneret til os, vil du blive afregnet for returfragten.

 

RETURNERING & REKLMATION

Fortrydelsesret: 

Du har 14 dages returret fra du modtager din vare. Du betaler selv returforsendelsen og varen skal være i samme stand som ved modtagelse – ubrugt, og uden lugt af fx røg. Du er forpligtet til at meddele at du fortryder din vare. Pakker der ikke afhentes i en pakkeshop, betragtes ikke som en gyldig returnering.

Ønsker du at bytte en eller flere af dine varer til noget andet betragtes det som almindelig fortrydelsesret, der er 14 dages fortrydelses ret og varen må ikke være taget i brug. Ønsker du at købe en retur label gennem os, gøres det via vores returportal, på hjemmesiden, hvor du køber fragten.  Kontakt os da pr. mail via denne adresse mni@byelines.dk.  Vi sender pengene retur til dig, når varen er modtaget retur.  

Returnering:

Hvis du ønsker at returnere et køb sender du følgende oplysninger på mail til mni@byelines.dk :

– Ordrenummer

– Dit fulde navn

– E-mail benyttet ved bestilling

– Hvorfor du ønsker at returnere dit køb

– Varenummer på de varer du ønsker at returnere

Varer undtaget fra retur/fortrydelses retten er vare fra kategorien Keramik, disse varer er secondhand/antikke.

Reklamation:

Hvis du ønsker at reklamere et køb eller varer du har købt sender du følgende oplysninger på mail til: 

mni@byelines.dk :

– Ordrenummer

– Dit fulde navn

– E-mail benyttet ved bestilling

– Detaljeret årsagen til din reklamation

– Varenummer på de varer du reklamerer over

– Meget gerne et billede der viser hvad der er galt

Ved gyldig reklamation betaler BY Elines naturligvis dine rimelige forsendelsesomkostninger. For en reklamation er det en forudsætning, at eventuelle mangler eller defekter ikke er sket, som følge af købers fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd. Vi forbeholder os ret til at afhjælpe en mangel/skade ved at erstatte med en ubeskadiget vare, frem for at betale købssummen tilbage. 

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos BY Elines som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes til:

BY Elines
Egevej 11
6270 Tønder

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Klageadgang

 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til mni@byelines.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Se her hvordan du klager over netkøb

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Tryk her for – Klageportalen for Nævnenes hus

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr